Seniortjek af hunde

Ligesom vi mennesker har din hund også brug for ekstra pleje, når den bliver ældre. Et langt liv sætter sig i kroppen, men der er heldigvis meget man kan gøre, for at din hund får en behagelig alderdom. Vil du vide mere om pleje af din aldrende hund, eller vil du bestille tid til et seniortjek, så står vi klar til at være behjælpelige hos Grundtvigs Dyreklinik i København.

Hvornår er det nødvendigt med et seniortjek?

Vi anbefaler selvfølgelig altid regelmæssige sundhedstjek af din bedste ven, men når din hund har nået seniorklassen (fra 5-7 år og op), er det ekstra vigtigt, at du overholder de årlige konsultationer. Mange hundeejere har en tendens til at slå symptomer hen som rene alderstegn, men ofte kan vi sætte ind, hvis vi bliver opmærksomme på problemet i tide, så din hund ikke skal leve i smerte.

Udbredte aldersrelaterede sygdomme omfatter gigt, tandproblemer, kræft, overvægt m.m., og har du mistanke om disse lidelser, bør du straks bestille tid til et seniortjek af din hund.

Sådan foregår et seniortjek hos Grundtvigs Dyreklinik

Formålet med seniortjek er, at opdage begyndende sygdomme før de udvikler sig. Vi undersøger din hund fra snude til hale med henblik på alderdomsrelaterede sygdomme. Ved jævnligt at få undersøgt din hund, kan du være med til at sikre, at den får den optimale alderdom, uden unødige smerter og gener.

Særligt slidgigt er et stort problem hos ældre hunde, og her er det nødvendigt at sætte ind med ændringer i kost og motion, så hunden kan have en god hverdag. I vores butik forhandler vi særligt seniorfoder, hvis sammensætning bedst muligt tilgodeser den aldrende hunds behov.

Få mere information om seniortjek af din hund

Er din hund fyldt 7 år, anbefaler vi, at du bestiller tid til et seniortjek, men vær opmærksom på, at yngre hunde også sagtens kan udvise tegn på aldersrelaterede sygdomme. Vil du vide mere om, hvilke tegn du skal være opmærksom på, kan du altid kontakte os for en udførlig beskrivelse. Vi har stor erfaring med behandling af ældre hunde og forhandler et stort sortiment af seniorprodukter, som fx foder, i vores butik.